Coraz więcej firm decyduje się na zakup samochodu na firmę czyli w tzw. leasingu. Jakie dokumenty są potrzebne do umowy leasingowej? Jak sfinalizować zakup? Oto nasze wskazówki.
Leasing
- Leasing krok po kroku
Wybierając auto do firmy, które kupimy w leasingu warto dokładnie zapoznać się z podstawowymi informacji o nim tj. wartością, stanem technicznym itd. Kolejno należy zorganizować odpowiednie dokumentu. I tu potrzebne będziemy między innymi: faktura pro forma oraz specyfikacja techniczna przedmiotu leasingu, wypełniony i podpisany wniosek o przyznanie leasingu, dokumenty założenia firmy – CEIDG/KRS, Regon, umowa spółki, dokumenty finansowe za 1-2 zamknięte lata – pity, podsumowanie przychodów, dokumenty tożsamości osobisty właściciela lub wspólników, reprezentantów firmy. Kolejno, możemy zgłosić się do firmy leasingowej, która nas pokieruje przez kolejne etapy. Umowa leasingowa będzie kończyć proces zakupu auta do firmy. - Zasady podatkowe
Wiele firm decyduje się na auto do firmy w umowę leasingowej ze względu na korzystniejsze zasady podatkowe. Firma może odliczyć 50% lub 100% VAT od każdej raty leasingowej. Zależy to jednak od sposobu użytkowania pojazdu. Zgodnie z obowiązującymi przepisami przedsiębiorca firmy może odliczyć 50% VAT, w sytuacji, gdy używa samochodu w systemie mieszanym, czyli zarówno na cele firmowe i prywatne oraz 100% VAT, jeśli kupiony samochód służy wyłącznie w działalności firmowej.

Auto do firmy
Gdy przedsiębiorca ma bezpieczną sytuację finansową w firmie, warto korzystać z tej formy zakupów, nie zapominając oczywiście o szczegółowym zapoznaniu się ze wszystkimi warunkami.