Już od kilku lat internet jest najważniejszym i najbardziej wpływowym medium. Jednak nie jest to tylko pole do reklamy i przekazywania informacji. Coraz więcej firm decyduje się prowadzić swoją działalność online, np. ze względu na mniejsze koszty prowadzenia działalności. Oczywiście takie rozwiązanie ma swoje wady i zalety. Warto pamiętać, że wszystko zależy od rodzaju działalności oraz sposobu jej prowadzenia. Zawsze biznes zadbany, którego właściciel angażuje się i inwestuje w firmę i dba o jej rozpoznawalność, będzie miał większe szanse na sukces niż firmy mniej zadbane.
Jak e-biznes wpływa na rozpoznawalność marki i koszty prowadzenia działalności?
Największe zalety prowadzenia firmy w internecie:
- szansa na pozyskanie dużej ilości klientów dzięki szerokiemu wpływowi, jaki daje internet,
- rozpoznawalność marki, która jest promowana w internecie,
- mniejsze nakłady finansowe na starcie np. w porównaniu do biznesu stacjonarnego, kiedy potrzebny jest lokal itp., a to w znacznym stopniu zmniejsza koszty prowadzenia działalności,
- mobilność, która pozwala na prowadzenie biznesu bez względu na to, gdzie aktualnie znajduje się osoba go prowadząca. Tym samym e-biznes daje większą swobodę,
- biznes internetowy może łatwiej dostosować się do zmian zachodzących na rynku.

Konkurencja wadą prowadzenia działalności w internecie
Największe wady prowadzenia firmy w internecie:
- duża konkurencja, która wiąże się z łatwością rozpoczęcia działalności w internecie,
- długi czas zdobywania klienta oraz jego zaufania i lojalności, zwłaszcza, że konkurencja jest bardzo duża,
- nie każdy rodzaj działalności może być prowadzony online — nie jest to zatem rozwiązanie dla każdego rodzaju biznesu,
- dodatkowe koszty związane w wysłaniem towaru, pakowaniem i zabezpieczeniem go podczas transportu.