Wady i zalety e-biznesu

Już od kilku lat internet jest najważniejszym i najbardziej wpływowym medium. Jednak nie jest to tylko pole do reklamy i przekazywania informacji. Coraz więcej firm decyduje się prowadzić swoją działalność online, np. ze względu na mniejsze koszty prowadzenia działalności. Oczywiście takie rozwiązanie ma swoje wady i zalety. Warto pamiętać, że wszystko zależy od rodzaju działalności oraz sposobu jej prowadzenia. Zawsze biznes zadbany, którego właściciel angażuje się i inwestuje w firmę i dba o jej rozpoznawalność, będzie miał większe szanse na sukces niż firmy mniej zadbane.

Jak e-biznes wpływa na rozpoznawalność marki i koszty prowadzenia działalności?

Największe zalety prowadzenia firmy w internecie:

  • szansa na pozyskanie dużej ilości klientów dzięki szerokiemu wpływowi, jaki daje internet,
  • rozpoznawalność marki, która jest promowana w internecie,
  • mniejsze nakłady finansowe na starcie np. w porównaniu do biznesu stacjonarnego, kiedy potrzebny jest lokal itp., a to w znacznym stopniu zmniejsza koszty prowadzenia działalności,
  • mobilność, która pozwala na prowadzenie biznesu bez względu na to, gdzie aktualnie znajduje się osoba go prowadząca. Tym samym e-biznes daje większą swobodę,
  • biznes internetowy może łatwiej dostosować się do zmian zachodzących na rynku.
e-biznes

Konkurencja wadą prowadzenia działalności w internecie

Największe wady prowadzenia firmy w internecie:

  • duża konkurencja, która wiąże się z łatwością rozpoczęcia działalności w internecie,
  • długi czas zdobywania klienta oraz jego zaufania i lojalności, zwłaszcza, że konkurencja jest bardzo duża,
  • nie każdy rodzaj działalności może być prowadzony online — nie jest to zatem rozwiązanie dla każdego rodzaju biznesu,
  • dodatkowe koszty związane w wysłaniem towaru, pakowaniem i zabezpieczeniem go podczas transportu.

Dodaj komentarz