Loteria promocyjna to prosty i ciekawy sposób na skuteczną reklamę firmy. Stosując taką taktykę marketingową, można zaprezentować swoje produkty i usługi konkretnej grupie docelowej i tym samym generować leady. Dzięki konkursom i loteriom firma zyskuje znacznie większą uwagę klientów, ponieważ ludzie wprost uwielbiają wygrywać nagrody. Dodatkowo zaangażowani uczestnicy zyskują więcej informacji o firmie i dostępnej ofercie. Nawet ci, którzy ostatecznie nic nie wygrywają, mogą stać się klientami, którzy w przyszłości będą regularnie korzystać z odpowiednich ofert.
Czym są loterie promocyjne?
Aby zrozumieć marketing z wykorzystaniem loterii promocyjnych, należy najpierw zrozumieć, czym one są. Jest to po prostu kolejny skuteczny środek do promowania i nagłaśniania swoich produktów i usług w celu zdobycia większej liczby lojalnych klientów.
Nagrody, które można wygrać, działają jako zachęta do angażowania docelowej grupy odbiorców. W jaki sposób? Przystępując do konkursu, klient proszony jest o zapisanie się do newslettera, śledzenie profilu firmy w mediach społecznościowych oraz wypełnienie ankiety. W zamian za udział w jednym z tych działań klient staje się uczestnikiem, a firma otrzymuje wiele cennych informacji na jego temat. Wiedza ta może być z powodzeniem wykorzystana w przyszłych kampaniach marketingowych. W tym przypadku zarówno firma, jak i uczestnik w wyniku wymiany zyskują coś wartościowego.
Nagrody zwiększają widoczność firmy
Loterie promocyjne zwiększają widoczność firmy w sieci. Oferując określony produkt jako nagrodę poprzez użycie hashtagów, można doskonale wypromować się w mediach społecznościowych. W ten sposób informacja o loterii trafia do zupełnie nowej grupy klientów, którzy mogą być zainteresowani daną marką. Loterie i konkursy angażują również obecnych klientów, co jest ważne, aby nie stracili oni zainteresowania i nie zwrócili się do innej marki. Ponadto użytkownicy, aby wziąć udział w loterii, muszą odwiedzić stronę, więc perspektywa wygrania nagrody znacznie zwiększy na niej ruch.
Budowanie kampanii za pomocą loterii promocyjnych
Loteria to obecnie jedna z najskuteczniejszych metod promocji sprzedaży. Jako mechanizm budowania relacji z klientem pozwala firmie na dotarcie do szerokiego grona odbiorców i zaangażowanie jak największej liczby osób. Za relatywnie niewielką aktywność klient może wygrać nagrodę, a firma może zyskać nowych klientów, jak również wzmocnić lojalność obecnych względem marki, co w efekcie zawsze prowadzi do zwiększenia sprzedaży.
Jeśli więc firma chce się wyróżnić na tle konkurencji i zostać zapamiętana w swojej branży poprzez ciekawe i innowacyjne działania, loteria promocyjna idealnie się do tego nadaje. Co więcej, dzięki specjalistycznemu oprogramowaniu do zarządzania nagrodami proces ten można odwzorować i wykorzystać jako szablon dla przyszłych konkursów. Loterie promocyjne mogą być więc doskonałym narzędziem marketingowym, jeśli firma chce odświeżyć świadomość klientów o swoim istnieniu.