Reklama display czy reklama natywna?

Rynek medialny wciąż się zmienia i ewoluuje. Dotyczy to także internetu. Dlatego agencje marketingowe wciąż poszukują nowych rozwiązań, które skutecznie będą reklamować produkty i usługi ich klientów. Jednym z takich rozwiązań jest reklama natywna.

Reklama natywna

Zacząć jednak należy od reklamy display. Ta forma reklamy znana jest od kilku dekad wszystkim internautom. Są to po prostu banery reklamowe umieszczane w różnych miejscach na stronach internetowych. Od dawna jednak ten typ reklamy traci na skuteczności. Stąd konieczność postawienia na reklamę natywną. Generalnie reklama natywna to taka reklama, która jest niewidoczna dla użytkowników. Wtapia się ona w treść strony. Reklamę natywną stosuje się m.in. poprzez publikowanie wartościowych dla użytkownika treści, w których reklama umieszczona jest w sposób subtelny. Bardzo ważna w reklamie natywnej jest także jej grafika. Przekaz reklamowy musi być dostosowany do wyglądu strony internetowej. Innymi słowy, reklama nie może się specjalnie wyróżniać na stronie. Trzeba jednak podkreślić, że nie może wprowadzać użytkowników w błąd. Każda reklama musi być odpowiednio oznaczona. Tylko w tym przypadku w bardzo subtelny sposób.

reklama

Reklama natywna a display

To co szczególnie charakteryzuje display to elastyczność formatów. Dzięki temu pozwala ona na osiągnięcie różnych celów, np. z jednej strony może być to cel sprzedażowy, z drugiej celem może być zwiększenie rozpoznawalności marki. Reklama natywna jest pod tym kątem nieco ograniczona. Treści i grafika takiej reklamy przede wszystkim dopasowana musi być do zawartości serwisu, na którym jest umieszczana.

Dodaj komentarz